vrijdag 20 november 2020

Puppytest voor therapiehonden






 Woensdag zijn alle pupjes gegevenst door Tine van TilTvzw. Ze heeft ruim vier jaar geleden ook het net van Luna getest en waaruit Lotje als Therapiehond is voorgekomen. Nu dus weer, alleen een ander ras 🙃

Een voor een werden de pupjes bij haar gebracht en voor haar op de grond gezet. Daarna moesten we weer weg en bleef zij alleen met het pupje in een, voor de pup, onbekende omgeving. In de test werden een aantal dingen onderzocht, zoals mensgerichtheid, angst en herstel, kan de pup zich overgeven, een speeltest en het oplossend vermogen van de pup. Mooi om terug te horen dat het een heel rustig en stabiel nestje is. Alle pups reageerden super goed. Het verschil zat hem in kleine details. Ook kon Tine goed adviseren waar we naar moesten kijken om de meest passende baasjes bij de pup te vinden. Daar maken we dankbaar gebruik van. Duidelijk is dat Fendi bij mij blijft. Het is echt een ‘Lotje’ qua gedrag in het nest. Dat had ik al gezien. Toen had ik zoiets van ok ik had mijn idee over een andere pup, maar tot op de dag van vandaag blij dat ik toen niet eigenwijs ben geweest. Lotje is een geweldige Therapiehond en maakt veel mensen gelukkig. Fendi gaat in haar voetsporen treden, zij het bij een andere doelgroep.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten