woensdag 24 februari 2016

Dag vier

Na een wat rustigere nacht, waar Luna me toch ook weer hard nodig had, is ook al de vierde dag weer voorbij. Het gaat nu al te snel, ondanks alle drukte.
Luna heeft veel nesteldrang, graaft veel kuilen in de doeken en de pups 'vliegen' overal. Als ik naast haar zit is ze rustig. Dus daar zit ik dan ook zo'n beetje de hele dag. Volgens de dierenarts moet ze wennen aan de rol van moeder van een groot gezin.

Je kan goed merken dat de melkproductie op gang komt. De pups drinken vaker uit zichzelf en intenser, daarnaast voeren we ze ook nog bij. Ze zijn allemaal boven hun geboortegewicht plus 10%. Loebas is echt een aardje naar zijn vaartje; groot, breed gebouwd en gek op eten.
Je kan zowiezo al verschil gaan merken tussen de pupjes. Hele driftige en de meer laconieke. Ze zien er allemaal prachtig uit, mooie glanzende vachtjes en mooie aftekeningen die steeds duidelijker worden (foto's van vandaag volgen van Isabel).

Nog wat anders, ik moet het nest melden bij de Raad van Beheer........met de namen. De toekomstige baasjes zijn daar al over aan het nadenken en een aantal namen heb ik al, maar lang nog niet allemaal. Dus mochten jullie dit nog lezen en een naam hebben, mail of bel me dan. Morgen voor vijf uur doe ik de aangifte op de post.

Ook niet alle pups hebben een nieuw baasje,want er zaten te weinig B&T reuen bij in dit elftal. gelukkig wel blond, want die zorgen er voor dat de Hovawart ook Hovawart, in zijn kleurschakering, kan zijn. Dat was ook mijn doel, blonde Hovawarts fokken. Gelukkig is dat gelukt met Duco zijn voorouders. Helaas is deze kleur niet zo gewild onder potentiële baasjes.
Zelf wil ik graag een blond teefje, maar geen idee of ze geschikt zal zijn om opgeleid te worden tot therapiehond, dus dat zal ik moéten afwachten totdat het nest getest wordt.
Nog een keertje voeren en dan gaan we de nacht weer in. Ben benieuwd hoe het zal gaan.
 Zo zitten we vele uren
 Moederliefde puur sang
Oh ik wil er ook bij!

2 opmerkingen:

  1. Hoi, Gefeliciteerd met je 11 tal. Lees op je blog dat er nog pups beschikbaar zijn. Misschien moet je het nest even aanmelden bij de HCN want daar staat nog niet dat de pups geboren zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het goed is staat het vanaf vandaag op de site Astrid. Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen