woensdag 23 maart 2016

Vier weken en vier dagen

Onze schatjes groeien als kool en ik ga ze nu al missen bij de wetenschap dat ze hun langste tijd bij ons gehad hebben. Dus genieten we met volle teugen. Ook wel heel trots op hoe het gaat: vanmorgen maar op drie plaatsen wat poepjes buiten de bakken (plasjes iets meer ;) ) Relaxed piepen ze om hun eerste maaltijd, het is dan een uur of zeven. Luna mag de eerste honger stillen, lekker even mama tanken. Dan gaan we eerste de bakken schonen en de ergste viezigheid oppoetsen. Dan vlees met brokjes.

Inmiddels heb ik twee plateaus met voerbakjes. Elf is echt veel. Dit werkt goed en ze vallen aan op hun eigen bakje en blijven daarbij. Aan het eind mogen ze kijken of er bij broer of zus nog wat is blijven liggen. Helaas is dat meestal niet het geval.
\
Dan grondig soppen en schone kleedjes en speeltjes erbij. Een heerlijk gevoel als ze allemaal in een fris plekje hebben. Dan Luna en Sifra (de Sheltie) uitlaten en eten geven. De paarden naar buiten en mijn eigen ontbijt maken. Koffie heb ik dan tussendoor al een paar keer op.
Inmiddels is het een uur of elf.

Elke dag verander ik wat in hun ruimte; nieuwe speeltjes erbij, of een benche erin of net als vandaag een grote mand met kussens. Alles ontdekken ze met gepaste interesse om er vervolgens lekker in te gaan slapen.
Het spel wordt grimmiger. Ze dagen elkaar uit of laten hun dominantie zien. Luna is alert en grijpt in als het haar te heftig wordt. Maar ik moet zeggen dat dat niet snel is. Ook de speeltjes moeten het ontgelden. Het is een prachtige natuurfilm bij mij in de huiskamer.
Wegen om de paar dagen. Nu zitten ze tegen de drie kilo.

En als je moe bent kun je best alvast gaan slapen :)

De nieuwe mand ontdekken

Dit werkt echt super. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten